Skrivet av: Antonsjövild | 16 oktober 2009

Beskrivning av bloggen

Vad roligt! En alldeles ny blogg! Fast jag skulle vilja överge det ordet ”blogg”. Varje gång  jag skriver det så blir det rött under. För det andra är det inte särskilt beskrivande, en blogg kan vara vad som helst, nästan. Så i stället skulle jag vilja införa ordet dagbok istället. Enligt Svenska Akademiens Ordlista så betyder dagbok: ”bok (l. häfte) af oskrifna blad afsedd (af sedt) för l. använd (användt) till upptecknande efger hand af det som sker för hvarje dag.”. Det är en bättre beskrivning av denna sidas ändamål. Ett enda stort oskrivet blad som jag ska fylla med spännande rövarhistorier om mina äventyr. Nu kan ni sätta på den här låten och sedan läsa vidare..

Nu är det dags för mig att börja packa inför det första stora äventyret. På söndag reser jag upp till Stockholm och då gäller det att allt är färdigt. Planerad påmönstring är på fartyget M/V MIGNON i JAPAN den 26 Oktober. Japan, det känns inte som att det landet existerar. Jag har sett det på film och hört om samurajerna och deras high-tech toaletter men mer är det inte. Jag kan ingenting om Japan när det kommer till kritan. Oftast blandar jag ihop det med Kina vilket kanske inte är så rättvist. Men de blandar ju ihop Sverige och Schweiz så de får skylla sig själva. I vilket fall så kanske det blir ändring på det nu. Jag kommer rapportera till alla er som inte har varit där, exakt hur det är i verkligheten.

Fartyget jag ska jobba på, M/V MIGON

Fartyget jag ska jobba på, M/V MIGON

Jag kommer också fotografera allt som är värt att se i världen med min fenomenala kamera. Sedan lägger jag upp godbitarna här, så ni behöver egentligen inte resa längre. Då och då med jämna mellanrum kommer jag lägga upp en film som bonus på tårtan. Visserligen filmat med min inbyggda, skröpliga  datorkamera, men ändå. Det kan ju vara kul att se lite rörliga bilder med mig och fartyg och roliga anekdoter från fjärran länder.

Hoppas du kommer ha en intressant, spännande och rolig stund när du läser mina inlägg och kollar på mina bilder. Annars får du väl klaga så ska jag försöka hitta på roligare inlägg.

/din kadett i världen, Anton.

Responses

  1. meh, dagbok är ju privat och blogg är ju offentlighetstjafs för folk som vill ha uppmärksamhet, du är i klass med blondinbella

  2. Hej Anton
    Roligt att få följa din resa.
    Trevlig start på dagboken.
    Lycka till !!!

    Många kramar från moster Eva

  3. Ja, detta bådar gott – kul läsning redan innan du kommit iväg! (I bildtexten har du dock glömt ett ”n” i skeppsnamnet…) Och mysigt att knäppa på musiken medan man läser! Men hur vill du själv helst bli kontaktad? Via mail eller kommentarer direkt här på dagbokssidan? Oj, reser du redan i morgon! Från Kastrup?

    När man ska önska nån god tur med fisket, så ska man inte säga så, utan man säger tvärsom; ”skitfiske”. Därmed önskar jag dig således en ”skitresa”! Kram från mamma

  4. Tja Anton
    Du berättade aldrig för mig om din webbplats, eller du fick nog aldrig chansen. I alla fall så är jag riktigt glad för att du äntligen har kommit i väg. Dessutom så är det en riktigt fin bild du har på dig, och du skriver som en riktig journalist =).
    Jag har jätte mycke att fråga så du kan ju ringa mig på berghemmets (internatet) telefon 0390-56175, eller 073-8058690 eftersom jag inte hittar min telefon
    Lycka till bland piraterna!!! =)

  5. Hej Anton!
    Grattis till dit nya, spännande liv1 Läser med stort intresse din blogg.
    Annars inte några stora nyheter här. Tja, jag fick med två målningar på Liljevalch vårsalong så det var ju en liten ljuspunkt i novembermörkret.
    Nu på torsdag åker jag ner till malaga för att vandra i Sierra Nevada och få lite sol och värme.
    Lycka till grabben!


Kommentera

Kategorier

