Skrivet av: Antonsjövild | 18 november 2009

De första fotografierna!

Singapore

En bra bild av Singapore. Ett enda stort byggprojekt.

Hamnen i Singapore 6 am

Påväg att åka ut till fartyget med taxibåt.

Suezkanalen

Fören på båten i Suezkanalen. Ungefär såhär ser det ut från bryggan där jag står och styr. Jag handstyrde halva tiden i kanalen.

Man som somnat (i suezkanalen)

 Suezkanalen är inte tillräckligt bred för att två fartyg ska kunna mötas. Fiskebåtar finns det dock gott om. De är inte rädda för fartygen.

Suezkanalen

 10 timmar tar det att åka igenom Suezkanalen. Denna är tagen precis efter.

Jag återkommer med svar från ”Kapten Egon” om någon dag. Nu är vi påväg till Alexandria i Egypten. Det är första hamnen på min resa.

På återseende.

//din kadett i världen

Responses

  1. du är helt utan konkurrans min ballaste vän just nu! ballaste blivande make också!

  2. Efterlängtad uppdatering! Häftigt att du styrt mastodontekipaget! Kul med bilder! Kandu/får du ta interiörer också?

  3. Mormor hälsar – fina bilder!

  4. Väldigt fina bilder!

    /http://havutanhamnar.wordpress.com/

  5. nej, alltså så lätt får du honom inte isa. inte utan kamp. jag vill nämligen också ha världens coolaste man/kompis.

  6. Käre bror; Can this leaky tub take you to Birma? (Stor båt!) Den sovande mannen i båten och dis i hamnen i Singapore är två riktiga dokument tillika äventyrsbilder- precis som vi pratat om och tittat på i svartvitt i den tysk/ungersk/indonesiska resturangen… Ditt album kommer att bli minst lika intressant! Hoppas att det första hamnstoppet bjuder på upplevelser och glöm inte att vara rädd om dig!
    /Din syster, för tillfället i regnet i norr- väntar på hamnvykort.

  7. MEH! VAFAN!?!? jag har ju bokat honom sedan typ… DACKEFEJDEN!!


Kommentera

Kategorier

