Skrivet av: Antonsjövild | 30 november 2009

Storm

Nu börjar det hända saker. Det har redan blåst upp till 14 sekundmeter och det ökar konstant. Styrmännen börjar prata om 12 meter höga vågor och jag och matroserna har fått gå runt och binda fast alla lösa saker. Vi kommer gå igenom gibraltar och ut i biscayabukten. Där kommer det förmodligen blåsa på rätt ordentligt. Men det ska bli kul med lite äventyr. Medelhavet var väldigt lugnt.

Idag var jag iland för första gången på den här resan. Jag, Kapten Egon och Kocken Leffe åkte in till den lilla staden Sagunto i Spanjen. Det var ganska dött. Jag hade en lista med saker jag skulle köpa men hittade inte något. Kapten Egon bjöd på espresso, tapas och San Miguel och vi hade trevligt må jag säga. Det var skönt att få trampa lite jord.

Min hytt

Ja så det här är min lilla hytt. En säng ca 105 bred, soffa, soffbord, fåtölj, skrivbord, kylskåp, toalett med dusch och garderob. Jag trivs alldeles utmärkt.  

Överstyrman Niklas

Detta är överstyrman Niklas som också är min handledare på denna resa. Ca 210 lång skulle jag tippa, väldigt snäll och omtänksam. Lyssnar på Ulf Lundell, Ulf Lundell, Ulf Lundell och lite Bob Dylan.

Ha det fint till nästa gång och låt oss hoppas att jag har berättelser om stormar, orkaner och vilda japaner.

// Din kadett i världen

Responses

  1. Tackar för bilderna! Tydligen ingen fara med ”sjöben” när du var iland, eftersom du inte nämner det. Förstår inte riktigt hur du kan se fram mot storm, men det är väl då man får testa om man alls pallar sjölivet? Hoppas du är fastsurrad själv ordentligt också!!!

  2. MORMOR hälsar, tycker du har en mysig hytt, att du ser ut att vara i god form, och att din handledare ser snäll ut. Stor kram!

  3. åh herrejesus!!!! jag är ju livrädd för båta och för stormar och jag kommer inte att kunna sova nu. jag kommer att kolla på nyheterna hela natten efter båtar som drunknat och inte lugna mig förns nästa inlägg där du skriver att du mår bra och allt är väl!!

  4. PS. Hur går det med spalten ”Fråga Kapten Egon”?

  5. hej! vad fin du är, hoppas det går bra och att jag får vykort snart… KRAM

  6. Hej fina du! Vad obehagligt med storm, fast det ska väl den där stora båten palla. Värre har den säkert sett. Trevligt att de kort på dig! Jag saknar dig!


Kommentera

Kategorier

